smack i TV

Det är alltid lika irriterande för lyssnare och tittare när det smackas. Ni vet, det där ofrivilliga smackljudet som i konkurrens med hmm är det mest onödiga av gutturala läten hos programledare. Jag ska inte påstå att jag är bättre själv. När jag lyssnade på prator jag gjorde för radio (FM Österlen) i höstas, fanns det inte bara hummanden utan också ett smack då och då.

Men här är tjejen som tar priset. I Aktuellts 21-sändning den 11:e januari smackade hon i inledningen till precis varje pratutgång hon gjorde. Det var oerhört fascinerande. Ansiktet är bekant, det är inte någon orutinerad programledare. Tänkte jag skulle finna hennes namn på svt.se men där finns hon inte med bland programledarna – undrar varför? Och sändningen från den 11:e har fallit för tidsstrecket och finns inte längre på webben, vad jag kan se. Här är iallafall en bild på svensk TV:s största smackerska. Vet någon vem det är? Skriv gärna en kommentar!
dsc00050

Lämna en kommentar

Filed under 1

Kommentera

