olycklig kärlek

I flera år nu har jag varit förälskad i Mark Shuttleworth – entreprenören, rymdfararen, mannen bakom Ubuntu och Freedom Toaster och andra sociala projekt (bland annat verkar Mark för att varje barn i Afrika ska ha tillgång till en dator). Det finns inga gränser för vilken fin kille Mark är! Här kommer en bild på älsklingen mitt i en rymdfärd:

mark_shuttleworth_nasa1

Tyvärr vet ju Mark inte ens om min existens, så kärleken får frodas på avstånd. Bland mycket annat är Mark den första afrikanen i rymden och nu är han orolig för utvecklingen av den kommersiella rymdfarten, som stött på patrull. Jag stöder dig, Mark! Intresset för rymden och rymdforskningen är ju bara en av de många saker vi har gemensamt. Vi är båda extremt snygga (Mark), begåvade (Mark), framgångsrika (Mark) och förmögna (Mark). Och så bor han i London – precis som jag gjorde under några månader på 80-talet!

Lämna en kommentar

Filed under 1

Kommentera

