veyron-känsla

Just nu talar industriarbetare från Göteborg i SvT:s Debatt. Det är på tiden att de gör det. Arbetare kommer inte till tals alltför ofta. Och i synnerhet i dessa tider, när folk blir av med jobben i tusental samtidigt som cheferna ger sig själva ökade ersättningar, kan det vara på sin plats.

Men jag är för evigt skadad av NileCity. Jag kan helt enkelt inte höra en arbetare från Göteborg utan att höra Veyron i Ottan!! Mannen som kör gaffeltruck till jobbet. Mannen med Unicaboxen. Mannen som säger till fok han ringer fem på morgonen att de ska ”stå upp som en arbetare i sängen!” och att den som arbetar på Operan är bög. Robert Gustavsson har för evigt inpräntat en karikatyr som överträffar verkligheten.

Det går inte att höra arbetare från Torslanda utan att Veyron poppar upp och jag tänker på Unicaboxen och gaffeltrucken.

Jag erbjuder mig härmed att göra en karikatyr på en chefstyp. Inga jämförelser i övrigt, men det kan ju behövas för den mentala jämviktens skull.

Lämna en kommentar

Filed under 1

Kommentera

