vårtrötthet

Den kompakt gråmulna himlen, slasket, sörjan och isbanorna (ja, de finns kvar fast snön har töat), den ovanligt fula utsikten från mitt fönster bestående av byggbaracker som sedan ett halvår ockuperar den högt älskade lilla gräsplätten utanför – eller vad som VAR en gräsplätt men numera mest av allt påminner om ett lerigt skräpupplag för containrar – min grannes olyckliga tilltag att låta den sällsynt hänsynslösa TV-kanalen göra om hennes hem, vilket inneburit en vecka av borrande i min vägg – inte sällan till långt in på nätterna – och ännu mer nedskäpning i form av de där fula plastbagarna med byggmaterial (det står en femton stycken såna utanför porten sedan i torsdags, bara för att göra det fint och muntra upp alla i fastigheten som har hedrats av besök av det fina och arroganta TV-teamet, tack tack!) min egen oförmåga och totala brist på organisation för närvarande – allt detta gör att jag faktiskt mest av allt känner för att lägga av, lägga ner och logga ut. En del tekniskt strul har också hjälpt till, teknik kan man alltid skylla på som tur är.

Jag vet inte om jag är ensam om att känna såhär. Men om du orkat läsa såhär långt, kanske du känner igen dig i något av allt detta.

Så nu är det jag som går och lägger mig. Helst tills det blir vår på riktigt och inte bara till namnet, men åtminstone till imorgon bitti.

Lämna en kommentar

Filed under allmänt, tv

Kommentera

