tillbaka!!!!!

Bloggandet här har legat nere ett tag, men precis som svenska myndigheter tar jag inget som helst ansvar. Det är inte mitt fel, helt enkelt. Nu är väl försummat bloggande inte lika allvarligt som dödsfall i vården eller efter omhändertagande av polis, vill jag gärna tro.

Men de av er som ändå vill ställa mig till svars, är välkomna att göra så. Då tillsätts en utredning som tar ett par månader minst i anspråk. Sedan kommer utredningen fram till att alla rutiner fungerat, att det inte finns något fel på säkerheten, att ingen brustit i tillsyn o s v. Själv kommer jag naturligtvis att åtnjuta full månadslön under tiden jag utreder, på er bekostnad:-)))

Dags att bli folkvald? Gå med i Piratpartiet, logga in här, skriv en reklamtext om dig själv på 300 tecken och bifoga ett foto. Du är nu på väg till Riksdagen!

I Ekots lördagsintervju (som du kan lyssna på här) ger Mona Sahlin uttryck för uppfattningen att ”förtroendevalda” kan ha dubbla löner. Hon gör därvidlag ingen som helst skillnad på en lokal partiklubb och landets lagstiftande församling. Så varför skulle du?

I övrigt är det min bestämda uppfattning att den gråtmilda rösten och bristen på retoriska kunskaper (här: att vare sig pathos, ethos eller logos går fram) kommer göra att Sahlin förlorar valet trots ett relativt gynnsamt opinionsläge. Rekordhöga arbetslöshetssiffror borde göra att en regering som gick till val på att minska arbetslösheten (annars en klassisk sossefråga, men som den föregående Persson-regeringen, där Sahlin satt med, gravt försummade) sitter löst. Sahlin borde ha vad amerikanerna kallar a golden oppurtunity.
Men så ser det inte ut att bli, om man lyssnar på lördagsintervjun.

Nu ska jag iväg och äta en dyr middag som någon annan bjuder på. Alltid en bra början!

/S

1 kommentar

Filed under 1

One response to “tillbaka!!!!!

  1. Pingback: jorå så att… « Sanna: Mina ord

Kommentera

