Käre statsministern!

Jag läste i tidningen idag att du säger att det inte fungerar med hyresrätt, så nu undrar jag vad jag ska göra åt min situation. Blev ganska bekymrad faktiskt, men sen läste jag lite till och då såg jag att du säger att man kan byta hyresrätten mot en villa!

Först blev jag förvånad, för jag har aldrig hört talas om att man kan göra så. Jag känner ingen som fått en villa men blev såklart jätteglad, för här har jag gått och trott att jag har besittningsrätt för en bostad jag hyr, men egentligen är jag miljonär, minst!!!! Då kanske det finns hopp för mig ändå, när du nu sagt att jag inte kan bo som jag gör.

Så nu vill jag att du berättar för mig hur jag ska göra för att byta till en villa? Egentligen vill jag inte alls flytta, utan trivs ganska bra i min hyrestvåa. Men jag har förstått att så här kan det ju inte fortsätta, bo i hyresrätt går inte an om du får bestämma och det gör du ju! Att bo i villa verkar däremot vara en boendeform du godkänner, och jag får väl helt enkelt rätta mig efter vad du säger. Men hur gör man? Jag har inte sett några annonser där villaägare vill byta sitt hus mot min hyrestvåa – var kan jag hitta alla husägare som vill byta?

Fredrik, skicka mig nu instruktioner om hur man byter en hyresrätt mot en villa! Jag vill veta! För om statsministern har sagt att en hyresrätt i Stockholms innerstad går att byta mot ett hus, måste det vara sant!

1 kommentar

Filed under allmänt

One response to “Käre statsministern!

  1. Anders Olsson

    Återigen blir ni som bor i Stockholm innerstad bortskämda. Nu ska det tydligen kastas villor efter er också. Orättvist 😉

    Anders

Kommentera

